טיול למפל האירוסים והבריכה

טיולי ג'יפים ברמת הגולן

זה הדרך הכיפית ביותר להנאות מעומק השטח. אם אתם מהמשפחות המטיילות ממליצים לכם לשלב לפני או אחרי טיולי גיפים בגולן את המסלול המיוחד הנ"ל:

 

 טיול למפל האירוסים והבריכה.

טיול משפחות למפל האירוסים והבריכה
טיול ברמת הגולן למפל האירוסים ובריכת האירוסים

לכל מי שמחפש מים ובריכה להשתכשך בהם מוזמן לטייל במסלול יבש בהתחלה אך בסופו בריכה שופעת ומרטיבה. תחילתו של המסלול במפגש של כביש 808 המכונה בפי הגולניסטים "ציר המפלים" עם כביש 87 היורד אל היהודייה. בצומת ציר המפלים מחנים את הרכב ומתחילים לצעוד במעלה השביל צפונה. ההליכה אורכת בערך כ35 דקות שזה 2 ק"מ ועוד קצת בדרך רחבה ובטוחה. בחורף הדרך בוצית ומלאה בשלוליות. 

מומלץ להצטייד בנעלים או מגפיים מתאימות. בקיץ אפשר גם בסנדלים. בקצה המסלול מתגלה לעינינו בכל הדרה בריכת האירוסים אליה נופל מפל יפה בגובה כמה עשרות מטרים. בקיץ המפל יבש , אבל לעתים הוא מזרזף מעט מים. הבריכה הטבעית מלאה במים כל השנה והיא עמוקה מה שמתבקש זה לדעת לשחות היטב.. המפל והבריכה נמצאים בחלקו העליון של נחל זויתן.

לתשומת הלב! המפל והבריכה נמצאים בשטח אש לכן אפשר להיכנס אליהם בימים שצה"ל אינו מתאמן. כדי לוודא נקודה זו יש להתקשר

לטלפון04-6979007 ולקבל אישור כניסה.

בימים חמים חשוב להצטייד בכובע וקרם הגנה.

הפתעה בבריכה של מפל האירוסים

החלטתם לשחות בבריכה, אל תיבהלו אם לפתע תחושו בעיניים רבות המתבוננות בכם. אלה הם נחשי המים שגם התפתלו ובאו להנות מהמים הצוננים. אם אתם קוראים פוסט זה נגלה לכם שאם תרעישו קצת הנחשים ייעלמו ואתם תוכלו להשתכשך בכף ללא הפרעה.

משהו שכדאי לדעת על נחשי מים אלו.

הם נחשים קטנים בעלי קשקשי גחון רחבים. רוב זמנם חיים במים רדודים ובביצות. הם בעלי יכולת עצירת נשימה לזמן ארוך ואז הם מסתתרים מתחת למים ומחפשים מזון הכולל דגים, סרטנים, חסרי חוליות. נשיכתם עזה ולוחצת. אך הם אינם ארסיים. בגדול לא נעים להתחכך בהם. הם שייכים למשפחת הזעמניים והמין שלנו בבריכה הוא נחש מים משובץ.

בתקופת האביב נפנה בתחילת המסלול אל שלוחה קטנה ומוגבהת ליד הצומת ונתפעל מצמיחת האירוס הלא הוא איריס הגולן או אירוס החרמון. צמח זקוף ונישא בהדרו, מתנשא לגובה 90 ס"מ. ובולט בנוכחותו. פרח זה התגלה ע"י החוקר הירושלמי דינסמור ב1933. מה שמפתיע שזה צמח יחידאי במופעו זה בגולן ובחרמון. לא תמצאו כמוהו לא בארץ ולא בעולם ולכן כדאי לבוא ו"לשטוף את העיניים" בו

בזמן פריחתו. יופיו של הפרח הניע שליטים ומלכים לעטר בו את מצבתם. בית המלוכה הצרפתי על כל נסיכויותיהם התהדרו בציורי האירוס על סמליהם ומגניהם. מקור השם הוא יווני, ופירושו " קשת בענן". במקורות ישראל הוא קיבל את ה"טוויסט" לאירוס.

גם החברה להגנת הטבע, וקדמה לו תנועת הצופים חרתו על סמלם פרח יפה-פה זה שמלהיב את רואיו בעצמת תפארתו צבעיו וגדלו.

ולמטיילים אל תחמיצו שווה לכוון את הטיול לזמן הפריחה מובטח לכם לקפץ מחבורת צמיחה לחבורת צמיחה של מקבצי הפרח, לכרוע ברך על ידו ולהצטלם. הנאה גדולה מובטחת.

אל תחכו לחופשה! הזמינו מראש טיול לשעה נוחה: 052-2983325

ניתן להשאיר פרטים ונשמח לחזור אליכם ולעמוד לרשותכם בכל עניין ושאלה.
השארת תגובה