מסלול טיול ג'יפים בדרום רמת הגולן

טיול ג'יפים בדרום רמת הגולן- סיור גבולות

מסלול טיול ג'יפים בדרום רמת הגולן

בואו נתצפת לגבולות הדרום מזרחי של רמת הגולן. הגבול החדש של רמת הגולן עם סוריה לאחר מלחמת ששת הימים, והגבול הישן עם סוריה לפני מלחמת ששת הימים- גבול 67. 

נקודת יציאה מתאימה לטיול מיישובי דרום רמת הגולן: אליעד, אבני איתן, נוב, חיספין ורמת מגשימים.

מסלולנו מתחיל בנסיעה לצומת חספין, שם נראה אבן גדולה בצבע לבן עם חור באמצע האבן, זואות אנדרטת זכרון על שם גרובר, אצל המקומיים הצומת נקראת על שמו צומת גרובר, וגם בית העלמין הסמוך לצומת נקראה על שמו. גרובר היה פקח באיזור זה , מדובר על תקופה של ההיתישבות הראשונית ברמת הגולן, שהגדר עם סורים לא היתה כמו היום, והיה ניתן לעבור אותה בקלות מצד לצד. גרובר יצא לסיור באיזור ושם נרצח ע"י מחבלים סורים, שחצו את הגבול, החור באבן זה תזכורת לכך שגופתו נמצא ללא הראש עד היום. לאחר סיפור עצוב זה אנחנו נמשיך לכיוון הגבול.

וכן אנחנו לא מפחדים ומרגישים בטוחים עם הצבא החזק שלנו ששומר עלינו. נעבור בשדות של גידול בצל, ואבטיחים, אספסת, תירס, חיטה ,שעורה ועוד. בסוף שטחי הגד"ש( גידולי שדה ) אנחנו נפגוש במטעי נשירים של נקטרינות ואפרסקים. ניסע בין העצים וכבר בסוף השורות, אנחנו נוכל לראות את הכפרים הסורים שמבצבצים לנו מעבר לגבול. מי יודע אולי יום אחד ניקח אתכם לשם לאכול חומוס בדמשק?

ברגע שסיימנו עם המטעים הגענו לגבול.נמשיך בטיול ג'יפים בדרום רמת הגולן וניסע לאורכה של גדר המערכת , נוכל לראות את הוודאי היפה והעמוק, וואדי הרוקד. שלצערנו בואו לא נאכל לטייל. וואדי זה נמצא בשליטה הסורית. היום מי ששולט בוואדי זה דאעש, או שנקראים ג'בל אל ירמוך, על שם נחל הירמוך שעד אליו הם מגיעים. מה שנקרא איזור משולש הגבולות. גבול של ישראל, ירדן וסוריה.

ניסע עם הג'יפ ונעבור בדרך בכרם זיתים של שמן זית משק הילמן, כרם זית חדשני לזיתי שמן מזנים ספרדיים ויוונים. נמשיך עם הג'יפ ונחלוף ליד כרם ענבים ליין מסוג קברנה סבניון וסירה. נעבור גם בשטחי בקר למרעה.( ארץ ,זית שמן חלב ודבש) . 

שנגיע לכיוון קיבוץ מיצר שם נפנה ימינה לכיוון כביש 98. זהו הכביש הישן שהיה עוד בתקופה שהסורים היו ברמת הגולן. כביש שהמרגל אלי כהן ז"ל נסע באו. בכביש 98 נפנה ימינה להר הסוסיתא, זה ההר שהיה אצלנו עוד לפני מלחמת ששת הימים. שהגולן היה נקרא הרמה הסורית, עדין ההר היה בשליטה שלנו.

משם אנחנו מתחילים לרדת עם הג'יפ לנחל עין- גב, שהו נחל אכזב, הזורם רק בחורף. בדרך נוכל להתרשם מעצי זית עתיקים, ולהבין שני דברים. דבר ראשון שתמיד הגולן היה מקום טוב לגידול זיתים בזכות האקלמים והאדמה האופיינים והמיוחדים לרמת הגולן. דבר שני להבין את הקדמה שהגיעה גם לחקלאות ואיך השיטה של גידול הזיתים השתנתה מקצה לקצה, הגידול והמסיק. עכשיו נעצור את הג'יפ ונעיף מבט מזרחה, לכיוון קיבוץ אפיק. ונראה בית בטון ישן, מצייץ לנו מההר. זהו בית סורי, ויותר נכון מועדון קצינים סורי ישן, מהתקופה שהסורים היו ברמת הגולן. מועדון באו ביקר המרגל אלי כהן ז"ל שהוא האיש שלנו בדמשק. ונשמע פה את סיפור גבורתו של המרגל אלי כהן ז"ל. לאחר ששמענו את הסיפור, ניסע ונחצה את נחל עין-גב משם נמשיך אל נחל עין זייתון, על שם עצי הזיתים הנמצאים במקום. לאחר שחצינו את הנחל נתפס עם הג'יפ לכיוון מושב נאות גולן. נחלוף ליד המושב ונמשיך הלאה לתוך השטח. אל קו מצוקי הגולן.

זה הזמן להתפעל מהנוף המופלא שנגלה לעינינו בטיול ג'יפים בדרום רמת הגולן :

הכנרת והרי הגליל מרמת הגולן.

נמשיך בנסיעה לאורך המצוק. נחלוף ליד הבונקרים הסורים הישנים, נעצור את הג'יפ ונרד אל אחד מן הבונקרים הללו ונעמוד על הבונקר עצמו ועכשיו אנחנו יכולים להבין את חשיבות רמת הגולן לבטחון מדינת ישראל, כי דברים שרואים משם לא רואים מכאן.

שהרי לפני מלחמת ששת הימים חייל סורי היה עומד ומתבצר בתוך הבונקר הזה. והיה יורה על קיבוץ עין- גב אשר ממש פרוס מתחתנו. ונסתכל אל הגבול הישן של ישראל סוריה ,אשר היה מלפני מלחמת ששת הימים, גבולות 67. אשר השאיר את רמת הגולן בשליטה הסורית. 

זהו מקום עצירה לאתנחתא עם כיבוד קל לפי העונה: תה צמחים או פרות העונה. ומשם חזרה לרכבים. 

אל תחכו לחופשה! הזמינו מראש טיול לשעה נוחה: 0555634634

ניתן להשאיר פרטים ונשמח לחזור אליכם ולעמוד לרשותכם בכל עניין ושאלה.