טיול באחו נוב

טיול ברמת הגולן לאחו נוב

אין סוף של נרקיסים

החורף הוא זמן מושלם  לטיול ברמת הגולן .

אחו נוב נקודת יציאה מושלמת ליציאה

לטיול ג'יפים בגולן

 מה שחשוב להצטייד במגפיים שהרי נתבוצץ קצת בביצה.

אחו נוב

נמצא בכניסה ליישוב חיספין בדרום הגולן, זו שמורת טבע מסודרת עם מגרש חנייה ומסלול הליכה. זהו אתר בוטני מרשים שבו פורחים עתה מקבצי ענק של הנרקיס המצוי "מלך הביצה", בהערכה גסה שלושה מיליון עמודי פריחה מקשטים את הנוף וצובעים אותו בכתם לבן גדול. צעידה בתוך השבילים מפגישה גם עם ריח הניחוח הכבד התלוי באוויר ומשכר את הריאות המתנפחות מהתרגשות המפגש עם חלל הריח האינסופי.

אחו נוב
טיול ברמת הגולן לאחו נוב

מה סודו של הנרקיס מלך הביצה ?

בחורף הקודם אצר הוא בעליו את מזונו. באו הקיץ והיובש ושלשלו את המזון אל בצלו. גלדיו של הבצל התעבו והחלה תרדמת קיץ ארוכה מתחת לפני האדמה. עם בוא הגשמים, הם חלחלו ועוררו את הניצן החבוי מתרדמתו והחל הגידול הנמרץ של הוצאת העלים מעל הקרקע. מה שמעניין בעלים הוא שהם סרגליים ומכילים בתוכם גבישים מחטניים צורבים שמגנים עליהם מפני אכילה של בעלי חיים בשטח.

ואז , אחרי הופעת הירוק העלעלי מתמר ממרכזם עמוד תפרחת העטוף בקרום לבנבן, שבהגיעו לשיאו הוא נפרץ ונגלים פרחיו הסגורים. הפרחים מתכופפים כלפי הקרקע ונפרשים כמניפה, שמתוכם מבצבץ נזר הזהב- פרח הנרקיס.

פרח זה היוצר זווית ישרה עם עמוד התפרחת מאפשר לו לעמוד איתן מול הרטבה בימים גשומים גם ביום וגם בליל. ובכך להגן על אבקניו.

בתרבות הכללית נקשרו לו אגדות, כגון זו על מלך הצפרדעים שחלה ולא נמצא מזור למחלתו. משהתייאשו למצוא לו תרופה יעצו  לו חכמיו לחפש פרח ריחני שיסכים להעתיק מקומו אל הביצה המצחינה. ולא נמצא כזה. עד שיום אחד ניאות הנרקיס שצמח בין הסלעים לרדת אל הביצה, ובכך להושיע את המלך. כאשר  הגיע הנרקיס אל המלך , הוא כופף את ראשו אל האדמה הרטובה, המלך הריח את ניחוחו המופלא והידד הוא  מיד נרפא !

הסיר המלך את כתרו והכתיר את הפרח מושיעו. כך הפך זה למלך הביצה, ראשו מורכן לאדמתה ונזר מלך הצפרדעים מתנוסס עליו לתפארה.

ואם לא די לכם בזו האגדה-נספר גם על נרקיסוס שנאהב על ידי הנימפות ולא השיב להן אהבה. יום אחד רכן ללגום ממי הנהר ראה את בבואתו והתאהב בה. שכח העלם את העולם, שקע במראהו שבמים ולבסוף מת מיגונו, רק נשיקותיו לעצמו יילדו את פרחי אהבתו הנרקסיסטית…שהולידו את מושג הנרקסיזם המתייחס לאדם שאוהב את עצמו עד כדי טירוף.

ביהדות הנרקיס מצוין כפרח בר שמברכים עליו "בורא עשבי בשמים", ומזוהה כחבצלת השרון משיר השירים, שמביא שמץ של לחלוחית  מגינת גן עדן.

רוצים להריח ריח גן עדן ? חושו לגולן צאו אל הטבע , לטיול בגולן  -אל ביצת גינת המלך בשמחה. 

הפתיעו את המשפחה בטיול ג'יפים בגולן שיחכה לכם בחניה. 

 

מטיילים משתפים חוויות

שדה חובה

נשמח לשמוע ממך על חוויית טיול הג'יפים שלנו

אל תחכו לחופשה! הזמינו מראש טיול לשעה נוחה: 052-2983325

ניתן להשאיר פרטים ונשמח לחזור אליכם ולעמוד לרשותכם בכל עניין ושאלה.